Que l’Alcora és la ciutat de la ceràmica per excel·lència de tota la província i de les més conegudes històricament a Espanya i Europa, és  sabut per tothom; que a La Salle ens agrada relacionar continguts didàctics amb altres patrimonials o culturals per tal d’0ferir un aprenentatge diferent, més dinàmic i pragmàtic, també és conegut. És per això que els nostres alumnes de 3r i 4t de secundària van a realitzar un mural ceràmic de la taula periòdica dels elements que implica no només que els coneguen i la situació de cadascun en la taula, sinó que també un treball de cooperació entre els alumnes i artesà important.

La primera jornada es va dur a terme l’última setmana lectiva de desembre i el projecte té com objectiu propiciar el contacte més tangible amb la taula periòdica dels elements, percebre la seua importància i donar a conèixer algunes de les combinacions bàsiques utilitzades en ceràmica com és el cas d’alguns òxids.

Al mateix temps els alumnes pretén que els alumnes se n’adonen de la seua utilitat  dintre de la realitat socio- econòmica de la zona, on el 60% de la població activa està relacionada directament amb la producció ceràmica.

En definitiva, el coneixement dels elements que intervenen en els processos de fabricació ceràmica i la seua relació comportament-situació en la taula, és la principal línia de treball d’aquest projecte que acaba de començar.